Naar de hoofdinhoud

Ik kan de Codabox-import niet uitvoeren, omdat het saldo van de bank en van Codabox niet overeenkomen.

Meer dan 3 weken geleden bijgewerkt

Krijg je de melding Het coda startbedrag (€xxxx op xx/xx/20xx - uitreksel #x) komt niet overeen met het saldo op de bankrekening(€xxx,xx)?

Dit betekent dat het bedrag op je rekening in OpenVME anders is dan het bedrag in Codabox, waardoor de import geblokkeerd wordt.


Mogelijke oorzaken zijn:

  • Het startbedrag dat je bij activatie hebt ingegeven is incorrect. Als het startbedrag van de rekening niet correct is, kan het saldo ook niet correct zijn. Als dit je eerste boekjaar is in OpenVME, pas je dit aan in de beginbalans. Anders reset je de boekhouding en geef je de gegevens opnieuw in.

  • Je hebt te veel of te weinig bankafschriften manueel toegevoegd aan OpenVME. Kijk naar de datum van de laatste import van Codabox en zorg dat er geen dubbele of ontbrekende bankafschriften zijn in OpenVME.

Ga naar Boekhouding > Overzicht en klik op je bankrekening om alle verrichtingen te zien. Leg deze naast je bankuittreksels om te zien waar het verschil zich voordoet.

Was dit een antwoord op uw vraag?