Welke vragen kun je stellen in het Expertencentrum?
Wanneer je een nieuwe vraag stelt, kies je eerst het type expertise dat je nodig hebt:
Administratief beheer: voor vragen over het organiseren, bewaren of opstellen van officiële documenten en andere administratieve taken binnen de VME.
Financieel beheer: voor vragen over budgettering, jaarafrekeningen, bijdragen van mede-eigenaars of het financieel plan van de VME.
Verzekeringsadvies: voor vragen over de juiste verzekeringen voor het gebouw, aansprakelijkheid, of schadegevallen.
Juridisch advies: voor vragen over rechten en plichten van mede-eigenaars, geschillen, of interpretaties van de mede-eigendomswetgeving.
Advies van een ondernemingsloket: voor vragen rond het opstarten van een nieuwe VME, zoals het registreren van je VME en het aanpassen van gegevens in de KBO.
Na je keuze krijg je een lijst met experten die actief zijn binnen dat domein. Je kiest zelf wie je contacteert.
We zijn volop bezig aan het uitbreiden van het Expertencentrum. Zodra er nieuwe soorten expert beschikbaar zijn, communiceren we dit naar alle gebruikers.
Hoe stel je een vraag?
Eerst kies je de type vraag, vervolgens kies je de expert die je kan helpen in die categorie. Zorg er wel voor dat je genoeg credits hebt voor de gekozen expert. Je moet minstens 1 credit hebben om je vraag te kunnen stellen.
Stel je vraag zo duidelijk mogelijk en voeg een bijlage (zoals een schermafbeelding) toe als dit het probleem nog meer verduidelijkt.
❗ Een vraag aan een verzekeraar of ondernemingsloket is gratis. Voor vragen aan een professionele syndicus of vastgoedjurist, gebruik je credits.
💡 Tip: Je kunt de expert ook vragen om een telefoontje of online meeting in te plannen. Stuur een bericht met je beschikbare momenten en zorg dat je genoeg credits hebt voor de duurtijd van het gesprek of de online meeting.
Zodra je je vraag hebt gesteld, vind je deze terug in het Expertencentrum onder Openstaande vragen, met de status Nieuw. Zodra de expert met je vraag aan de slag gaat, zal de status veranderen:
Statussen in het Expertencentrum
Nieuw: Je hebt je vraag succesvol gesteld, de expert is nog niet gestart met het oplossen ervan.
In behandeling: De expert is bezig met je vraag.
Wachten op feedback: Er is meer informatie van je nodig om je vraag goed te kunnen oplossen. De expert laat je weten wat er nodig is om verder te gaan.
Opgelost: De expert heeft een oplossing gegeven en beschouwt de vraag als afgerond.
Gesloten: Je hebt bevestigd dat de vraag opgelost is en kunt verder.
Zodra je vraag de status Gesloten heeft, vind je deze niet meer bij Openstaande vragen, maar bij Alle vragen > Gesloten vragen.